Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Cessna Ester - 4

Publicerad 2016-01-17 21:00:00 i Gone but not forgotten, Propulärkultur,

 
Med tanke på mina blogginlägg om Cessna 205 SE-EST, "Ester", fick jag ett kontakt med en av denna hoppkärras piloter på den gamla goda tiden; Nils "Dacke" Dahlgren. Här kommer ett knippe av hans bilder - alla är tagna på Rinkaby, ett ställe som mer än en gång har varit föremål för blogginlägg.

 
Nils skriver i sitt mail bland annat följande:

Inte mycket till bilder jag har, men här kommer dom. Hade en liten dålig kamera på den tiden, därav den taskiga bildkvalitén. detta var i mitten på 70-talet. Oftast var familjen med. Mina grabbar Thomas o Pelle älskade att vara med och flyga. På en bild ser du dom "träna hoppning".

 
 
Som Du ser så var det gamla "Ester" jag lyfte med. Vi hade andra kärror för ändamålet också, men jag tror Ester var den mest använda. Var nere i Björnstorp och uppe i Hagshult också och flög hoppare.

 
Kolla gärna in Nils webbsida www.nilsas.se. Finns mycket intressant där, inte bara flyg. Hoppas att så småningom kunna återkomma med mer relaterat till Rinkabyfältet.
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela