Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Absoluta färskingar

Publicerad 2016-01-22 14:15:00 i Film och TV, Musik - 80-tal,



David Bowie  Absolute Beginners

...minns man från ganska exakt 30 år sedan. Det var ledmotivet till en rätt upphaussad film med samma namn, regiserad av engelsk musikvideoproduktions, då golden boy; Julien Temple. Storyn var löst baserad på en bok från det sena 50-talet, också den med namnet Absolute Beginners (som jag har för mig hade getts ut på svenska med titeln Absoluta färskingar).

Man hade rätt höga förväntningar på denna rulle, främst på grund av de artister och grupper som skulle figuerara. Men när man väl fick resultatet så...nja, det var var en klar besvilkelse. Dock fanns ett och annat guldkorn på soundtracket, till exempel Slim Gaillard med Selling Out och The Style Council med Have You Ever Had It Blue. Samt Bowie med titellåten förstås...

Förra fredagen la jag upp en låt med David Bowie som hade precis 40 år på nacken och denna gång en med 30. Ska försöka komma på något annat till nästa fredagstreat, alltså inget med Bowie. Tror ni jag klarar det? Trevlig helg!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela