Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Mer Dubbel-Olle - 3

Publicerad 2015-10-22 07:47:00 i Gone but not forgotten, Propulärkultur, Tiger Moth...och Moth,

 
En som hörsammade min uppmaning att bidra med lite minnen av Tiger Mothen känd som Dubbel-Olle var Stefan Eriksson. Han skrev detta i anslutning till sina bilder:

I slutet av 60-talet tjänstgjorde jag som fältflygare på F 11 i Nyköping. På fritiden bogserade jag och en kollega med SE-COO i Eskilstuna. Lånade maskinen till Nyköping för att bjuda mina flygande kamrater på lite nostalgisk flygning. Bifogade foton som inte är av högre kvalitet är tagna på Nyge-fältet sydost om Nyköping.

Bilderna duger mer än väl, Stefan! Och här på bloggen har vi dessutom en viss vurm för Nyge-nostalgi - nu blev det dubbelt så bra kring Dubbel-Olle!

Kolla gärna in de tidigare inläggen Om Emilio och Dubbel-Olle, Mer Dubbel-Olle - 1
och Mer Dubbel-Olle -2.


Liknande inlägg

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela