The Battle Of Bromma - 64
Nåväl, nu är det ett faktum att man i Västerås...förlåt jag menar ju Hässlö, håller på att nå taket för antalet tillåtna rörelser i sitt miljötilltånd. Nu senast har ju Frivilliga Flygkåren (FFK) flyttat dit från Stockholm/Skavsta (som jag för övrigt hellre kallar Nyköping/Skavsta). Samtidigt har antalet rörelser på Bromma Stockholm Airport (av mig kallat rätt och slätt för Bromma) blivit färre och färre på senare år. Mitt på dagen är flygplatsen mer eller mindre död; tyst och öde, det är allt som oftast rätt långt emellan starter och landningar.
Så här kommer ett förslag: Om nu Swedavia, tillsammans med Stockholmsmoderaterna, hävdar att det är lämpligast att låta Hässlö sköta Stockholms kapacitet vad det gäller allmänflyg, så måste det vara ganska naturligt att lyfta över det friställda utrymmet i Brommas tillstånd till Hässlö, eller hur? Borde inte en sådan omfördelning vara logisk beroende på var behovet nu finns och överskottskapacitet "är tillgängligt"?