Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Do Wah Diddy Diddy

Publicerad 2015-11-20 14:14:00 i Musik - 60-tal,



Manfred Mann Do Wah Diddy Diddy

...är ju skapligt stor och välkänd hit från det tidigare 60-talet. Etta i både UK och i USA, i augusti respektive oktober 1964, samt även på svenska Tio i topp (augusti 1964).

Mitt egna första minne av låten kom - av rätt naturliga orsaker - betydligt senare. Det var från ett av de första sändningarna av radioprogrammet Metropol på förhösten 1982. Sista timmen i programmet, den mellan klockan 20 och 21, körde man en gammal hitlista och denna gång var det en englandslista med 18 år på nacken. Jag tyckte att tilltaget var helt underbart!

Sen kommer jag även ihåg att Do Wah Diddy Diddy sjöngs på något lastbilflak under lumpen. Minnet av tolkningen gjord av Soldatskolan F 10 ligger nog djupt nere i något dike nedanför Önnarp. Låt den ligga kvar, peta inte på den - för allas bästa...

Metropol på radion - bara det ger ju goda minnen och fredagsvibbar, eller hur?


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: KulTur i Natur

Publicerad 2015-11-30 13:47:28

Ja herregud så många fredagskvällar jag satt och lyssnade med kassettbandaren Rec-Play-Paus-läge och väntade på bra låtar.

Svar: Du var lååångt ifrån ensam om det :)
Lazerjesus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela