Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Hitsville: You Keep Me Hangin' On

Publicerad 2015-05-15 13:33:00 i Musik - 60-tal,



The Supremes  You Keep Me Hangin' On

Klassisk Motown kan man väl inte motstå? I varje fall är det näst intill omöjligt för mig, bloggisten - And there ain't nothin' I can do about it! Denna gång var det - som det ibland ofta kan vara - inte speciellt svårt att hitta veckans fredagstreat...den gamla goda tidens fredagstreat. Dessutom blir det bonusnummer efter det att You Keep Me Hangin' On har klingat ut.

Jag ska vara ärlig; vi var en bra bit in på 80-talet innan jag väl hade hört orginalversionen av You Keep Me Hangin' On. Det var snarare så att främst covern gjord av Colurbox 1985 gjorde mig nyfiken. Och knappt ett år senare gjorde Kim Wilde sin version vilken blev en skaplig hit...

Låten blev The Supremes åttonde listetta och toppade amerikanska Billboard i november 1966. Lite över ett år senare, vårvintern 1968, stod The Supremes på scenen på Berns ett antal gånger - kolla gärna i SVT öppet arkiv. Trevlig helg!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela