Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

JPY och Love Is In The Air

Publicerad 2015-06-20 08:30:00 i Musik - 70-tal,


 
John Paul Young  Love Is In The Air

Vissa låtar kan man minnas var och när man hörde dem för första gången. Jag minns när jag hörde Love Is In The Air för allra första gången - det var i mitt pojkrum en torsdagkväll i början av 1978. Efter den sedvalinga veckostädningen till Sportradion, där det mesta handlade om Elitserien (vad hände med det anrika namnet?), vidtog ett mer aktivt radiolyssnade till Poporama efter klockan 20.00. Med lite research kan jag härleda det exakta datumet: den 16 februari 1978. Detta för att låten kom att gå in i Poporamas "Heta högen" veckan efter, om än bara för att vara med i en ynka omgång.

Sommaren 1978 användes Love Is In The Air av Linjeflyg i en reklamkampanj när bolaget, med sin nye VD Jan Carlzon i spetsen, introducerade för svenskarna företeelsen att kunna flyga inrikes med stand by-biljetter. Sedan kom Linjeflyg även släppa en specialsingel med låten i samband med en personalfest. Det sagt för att kroka på något "flygiskt" i detta inlägg. Slutligen ska det också påpekas att detta var det andra inlägget med en låt med JPY. Ha en fortsatt trevlig (midsommar)helg!


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Andreas

Publicerad 2015-06-20 20:40:38

Fin låt.
psst ! glömt "in" i rubriken.
Altså Love is IN the air.

Jag minns låten och visslar den ibland när jag är på väg till flygklubben i bilen.

Svar: Hade visst missat "In" på flera ställen *skäms* tack för påpekandet! :)
Lazerjesus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela