Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Det är bättre på Bahamas: More Than This

Publicerad 2015-07-31 13:14:00 i Allmänt, Bästa sommarlåtarna, Musik - 80-tal,



Roxy Music   More Than This
 
...förknippar jag med sommaren 1982. Från ett tidigare inlägg saxar jag följande:

Sommaren 1982. Juni var rätt blöt och mörk. Var på Gotland veckan innan midsommar. Flög Linjeflygs Fokker F28 JKG - BMA, BMA  - VBY och med moder och syster. Samma väg tillbaka en vecka senare. Sedan kom juli och solen. Minns att jag byggde en amerikansk Polaris-ubåt i plastmodell, ena sidan kunde fällas ner så man såg innanmätet. Främst kommer jag ihåg när jag målade köttstyckena i frysen. Namn för dagen var Paulo Rossi och Mats Wilander.

Ibland undrar jag var den där Polaris-ubåten tagit vägen. En Revell-byggsats av USS Andrew Jackson som jag tror egentligen, redan då, var rätt gammal. Ska leta, hoppas det inte tar 99 år att hitta även den...

More Than This var första singelsläppet från det som kom att bli Roxy Musics sista album, Avalon. Den plattan var ju, som så många andra klassiker, inspelad i Compass Point Studios i Nassau på Bahamas. Slut på överflödigt info och jag vill passa på att önska trevlig helg! 

I could feel at the time...
  

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela