Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Du, en one-hit wonder

Publicerad 2015-02-27 14:14:00 i musik,


Ten Sharp  You

....minns man väl från MTV i slutet av 1991/början av 1992. Då var jag rätt omgående trött på den, kändes rätt fjantig, lät lite pasé på något vis. Idag höjer jag volymen när jag råkar höra den på (Sport)radion. Antagligen har - även här - tiden gjort att man lyssnar med andra öron. Referensen är inte länge den musikintresserade yngligen utan den tämligen rätt nostalgiske gamle Lae.

Ten Sharp var en holländsk duo som säkert genom sin karriär var skapligt produktiva. Men de hade bara en en stor hit - så Du, det här var ett gott exempel på en one-hit wonder.

Den 4 mars 1992 peakade You på plats nummer ett på den svenska försäljningslistan, med andra ord för ganska precis 23 år sedan. Förresten, varför associerar jag alltid till en annan one-hit wonder när jag hör Ten Sharp? Vad tänker jag då på? Jo, en dou från Schweiz. Trevlig Helg!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela