Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Debonair lullabies in melodies revealed

Publicerad 2014-07-18 13:33:00 i Musik - 80-tal,



ABC   When Smokey Sings

...minns jag att jag hörde sista dagen på en Cypern-charter. Jag  var där med halva den gymnasieklass man några dagar tidigare "tagit studenten" med. Tidpunkt var med andra ord i juni 1987, precis innan midsommar. Idag är en passande tidpunkt att använda denna hyllning till Smokey Robinson såsom denna veckas fredagstreat - sagt och härmed gjort! Ska jag vara ärlig så är det rent av konstigt att det inte skett tidigare.

På albumversionen av When Smokey Sings finns ett antal fina passningar till olika legendarer - referenser till  "Luther", "Sly", "James" and "Marvin"  vilket respektive avser Luther Vandross, Sly Stone, James Brown samt  Marvin Gaye. Men det hajjade ni väl?

Dessutom är den inledande frasen också extra "hookande" för en flygnörd - Debonair lullabies in melodies revealed....


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela