Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Skrik till toppen

Publicerad 2014-02-14 09:45:00 i Allmänt, Kalla kriget, Musik - 80-tal, musik,


The Style Council    Shout To The Top!

Egentligen är det helt obegripligt  v a r f ö r inte denna låt tidigare dykt upp här på bloggen. Jag minns den mycket väl från hösten 1984, den var då - och är det fortfarande - en utomordentlig partyfanfar. Inte för att jag då brydde mig speciellt vad Shout To The Top! egentligen handlade om - det var helt enkelt en jävligt bra låt....och därmed en perfekt fredagstreat!

Stålarna som Style Council drog in på låten gick oavkortat till de engelska kolgruvearbetarna, med andra ord till Arthur Scargills strejkkassa. Idag är den näst intill bortglömd, den engelska kolgruvearbetarstrejken 1984-85...åtminstone hos oss här i Sverige. På den tiden var den dock rätt vanligt förekommande i nyhetsrapporteringen. För att göra en lång historia kort: kolgruvearbetarna förlorade, Margaret Thatcher vann.

Med tanke på vad som innan relaterats så syns tapeten i bakgrunden i videon väldigt bra, den går liksom inte å missa...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Magnus Fridsell

Publicerad 2014-02-14 19:05:41

Ehem... Det är fascinerande hur musik fastnar i huvudet men det hade inte gått att få fram den igen utan ditt inlägg! Det måste var närmare 30 år sedan jag hörde den senast och då endast drygt tio år gammal men den kommer fram direkt nu!

Jag gillar arret, det är riktiga stråkar och riktig blås i bakgrunderna!

Trevlig helg!

Magnus (som såg Mezzoforte på Fasching igår, fett...)

Postat av: F

Publicerad 2014-02-14 22:41:11

Sånt här precis sånt man behöver höra för att hålla musiksidan av lae.blogg.se igång - tack Magnus!

Å, jazz a la islandur - Mezzoforte! apropå det: http://lae.blogg.se/2007/october/avy-den-forsta-tisdagen-i-oktober.html

Postat av: Magnus Fridsell

Publicerad 2014-02-15 17:28:52

Det där inlägget var ju nice, det har jag missat! DC-8 ja, idag åker man med en något speciell enhetsflotta med bara 757!

Hälsningar

Magnus

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela