Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Two Hearts

Publicerad 2014-12-19 15:00:00 i Musik - 80-tal,

 
Phil Collins  Two Hearts

...från filmen Buster som kom 1988. När Phil Collins var med i fredagstreaten förra veckan drog jag även mig till minnes 60-talspastischen Two Hearts. Dessutom kommer jag också ihåg att en annan låt från samma film tidigare varit på bloggtapeten: Loco In Acapulco.

Two Hearts var visserligen en USA-etta när det begav sig - för lite mer än 25 år sedan - men gjorde inget större intryck på mig då. Häromdagen dök den upp på radion när man satt i bilen och då kändes det betydligt roligare. Eller är det bara jag som blivit gammal? Precis som Loco In Acapulco var Two Hearts skriven och producerad av Phil Collins tillsammans med Lamont Dozier. Apropå den senare, kolla gärna in Fula fiskar hugger inte i Watergate. Trevlig Helg!


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela