The Battle Of Bromma - 51
Förhoppningen är att förslaget ska komma i en ny belysning på grund av den politiska situationen som nu råder. Swedavias hållning i frågan har tidigare varit under all kritik. Bland annat kan man ana hur det statliga flygplatsbolaget snarare är intresserade av annat än flyg av denna artikel som kom ut i augusti, innan valet. Det handlar om samma område. Ännu ett tydligt exempel på inställningen som gör att Swedavia är svenskt flygs fiende nummer 1!
Dessutom är det här som Statsflyget avses få nya hangarer. Att detta med lite god vilja och insikt vad som är flygets bästa skulle kunna kombineras har jag tidigare skrivit om i detta inlägg.
Fast för FlygSverige skulle AOPA:s förslag vara det klart bästa. Några stolpar för Bromma South:
- Bas för 100 lätta flygplan =kritisk massa
- Nya attraktiva lokaler, Café Pilotinfo (briefing)
- Moderna hangarer – också för besökare
- Attraktivt mål för lätt flyg från hela EU
- Serviceverkstad och ”turistkontor” med plats för besöksindustrin