Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Secret Agent Man

Publicerad 2014-08-15 15:50:00 i Film och TV, Musik - 60-tal,



Johnny Rivers   Secret Agent Man

...som det så gärna hette då - 1966 - Live From The Whisky a Go Go. Blev som bäst trea på Billboardlistan detta år. Låten var amerikansk signatur till den engelska TV-serien Danger Man, som jänkarna bytte namn på och istället kallade Secret Agent. Lyssna gärna till The Danger Man Theme, det är lite skillnad.

Danger Man a.k.a. Secret Man lär även har visats i svensk TV på 60-talet. Dessutom gjorde den lite avtryck i vårt land också serietidningsväg, fast då under namnen John Drake och Ett fall för John Drake.

Med det säger vi Směrt Špionam och Trevlig helg!


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: SuperEchoChris

Publicerad 2014-08-16 02:54:57


Visst gick serien i svensk TV under titeln "Ett fall för John Drake"! Jag minns serien hur tydligt som helst från när jag gick i lågstadiet 1963-1966, men jag tror den faktiskt började sändas tidigare (innan jag fick börja stanna uppe så sent och se på TV!)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela