Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Too Late for Goodbyes

Publicerad 2013-09-27 14:20:00 i Musik - 80-tal,



Julian Lennon  Too Late for Goodbyes

 
...får bli denna fredags lilla treat på bloggen. Låten, producerad av Phil Ramone, ger mig lite positiva höstvibbar och jag minns den rätt väl när den dök upp, vilket var i början av oktober för 29 år sedan. Det snygga munspelet är förresten pålagt av Toots Thielemans (han borde fått vara med i videon!). Too Late for Goodbyes var skriven av den då 21-årige Julian Lennon, som har en röst som påminner en hel del om sin fars...

Titta lite extra på videon, den är regisserad av ingen mindre än Sam Peckinpah. Too Late for Goodbyes är med stor sannolikhet bland de sista alster som "denne gigant" var involverad i, han avled i december 1984.

Apropå det; Thielemans och Peckinpah - vilket film tänker jag på?

Bäst att sluta nu innan det är much too late att önska er trevlig helg - Trevlig Helg!


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: SuperEchoChris

Publicerad 2013-09-28 05:42:09

Får jag svara? Nähä, jag gör det ändå. Det är förstås orginalversionen av "Getaway" från 1972 du tänker på! Fast det var inte alls meningen att det skulle bli "Thielemans och Peckinpah" från början. Sam Peckinpah anlitade först i vanlig ordning sin polare Jerry Fielding som hann skriva färdigt i stort sett all musiken innan Steve McQueen la sitt veto hos producenten. Fielding out, enter Quincy Jones! Quincy Jones skrev ett betydligt mer jazzigt soundtrack, och det var hans idé att plocka in Toots Thielemans med sitt munspel! Det finns flera klipp på tuben med Thielemans munspelande från filmen, men bäst är nog musiken under sluttexterna där han inte bara spelar munspel utan även visslar, ett annat av hans signum!

http://www.youtube.com/watch?v=zjydZbfUKXc

Postat av: F

Publicerad 2013-09-28 05:58:14

Ha! Där satt den - visst tänker jag på den första versionen av "Getaway"! Jag visste att SuperEchoChris skulle snyggt reda ut detta :) Thnx m8!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela