Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Working my way back to the old type of fredagstreat

Publicerad 2012-03-02 14:40:21 i musik,



The Detroit Spinners Working My Way Back To You/Forgive Me Girl

Dags för en fredagstreat av det gamla goa snittet på lae.blogg.se! Se hur The Spinners (The Detroit Spinners kallade i UK) jobbar med att skyffla fram denna hit från våren 1980. Låten - som egentligen är två stycken - gick in i Poporamas "Heta Högen" som Veckans Smash Hit den 1 maj detta året. Fick vara med ytterligare en vecka i "högen". Den fick även höga listplaceringar i UK (som bäst No. 1) och USA (som bäst tvåa).

Nu måste det ju även självklart påpekas att ovanstående är en cover. Working My Way Back To You gjordes i orginal av The Four Seasons och släpptes i början av 1966. Denna version har idag tyvärr kommit lite i skymmundan...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Stellan

Publicerad 2012-03-05 13:03:47

Trevligt att du presenterade denna gamla goda dänga. Orginalet ter sig väl blekt och jag föredrar nog den mustigare covern alla gånger. Dock en eloge till den gothrockande Season-basisten med närmaste vertikal plankföring, han är låååångt före sin tid.



Får vi lite Four tops framöver, något filosoferande om Baby I need your lovin kanske?

Postat av: F

Publicerad 2012-03-05 16:14:28

Jae du, Stellan :) Skrev så här på facebook i ett svar rörande detta inlägg:



Jag "återfann" Spinners version 1989 när jag hittade den på en samlingsplatta jag köpt. Då kände jag inte till att The Four Seasons gjort den "från början".



Så lite åt det hållet, även jag förknippar låten med coverversionen i första hand.



Rörande Four Tops och Baby I need your lovin: http://lae.blogg.se/2006/may/svante.html

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela