Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Que Sera Mi Vida

Publicerad 2012-03-16 15:23:00 i Allmänt, Musik - 70-tal, musik,


Gibson Brothers Que Sera Mi Vida

Ännu en klockren fredagsrökare till helgfanfar: Que Sera Mi Vida! Jag sa ju att jag var Working my way back to the old type of fredagstreat här på bloggen.

Denna singel ska enligt uppgift ha sålts i lite över fem miljoner exemplar världen runt. Que Sera Mi Vida lär från början varit skriven till en musikal om amerikanskan Nellie Bly i mitten av 40-talet och de martiniquefödda-, men frankrikebaserade bröder Gibsons version från 1979 var producerad av Daniel Vangarde. Känns det sistnämnda namnet bekant? Jodå, han var senast omnämnd i september.

Que Sera Mi Vida gick in i Poporamas "Heta högen" den 21 februari 1980 som Veckans Smash Hit och fick vara kvar i högen i ytterligare två veckor.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Stellan

Publicerad 2012-03-19 08:47:52

Så absolut jättemärklig sak den där låten och tillhörande framställning. Tänker Sportradion, liksom. Tänker även Kapten Zoom parat med Teletubbies och Village People, liksom...

Postat av: F

Publicerad 2012-03-19 10:15:11

Ha ha... jo, jag känner igen det du säger, Stellan :D

Postat av: Stellan

Publicerad 2012-03-19 19:17:11

Usch, bara för att jag tvunget skulle lyssna av ditt upplagda Fredagstreat så har jag haft refrängen rullandes som en evig slinga hela dagen. Gör inte om det där ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela