Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Blir det någonsin roligare än så här?

Publicerad 2011-06-28 05:39:00 i Allmänt, Film och TV, Propulärkultur, Spitfire,


Ja, det är frågan? Hmm, jag tror inte det. Inte idag i alla fall, antagligen inte heller i morgon. Sällan har jag sett så mycket glädje och härlig pojkaktig exaltering som när Top Gears Jeremy Clarkson får hänga med i en tvåsitsig Spitfire. Hans kollegor är inte direkt ledsna heller. Eufori!

Clarksons utrop ‎"Take off or she'll blow up" är tydligt inspirerat av Michael Cains repliker från en - för oss nördar - välkänd kultrulle. Korrekt lyder den:

- The engine's overheating and so am I. Either we stand down or blow up. Now which do you want?

Helt jävla underbart! Tack till Henrik som tipsade.

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Martin

Publicerad 2011-06-29 10:45:40

1:48... Bloddy hell !!!



Underbart !



/M

Postat av: FOD

Publicerad 2011-06-29 17:11:25

Clarkson är så lycklig så jag nästan känner att jag vill lipa........

Postat av: F

Publicerad 2011-06-30 11:59:01

So, I'm No.1, that's what I'm tellin' 'em here



P/O Clarkson (0:43)



:D

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-01 23:05:08

Nä, jag tror detta toppar det mesta!

Dessutom, utan att för den skull förringa det hela, jag tror att det är alla tvåsitsiga Spitfire som finns i UK som är tagna i anspråk....

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela