Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

True Faith

Publicerad 2011-07-29 13:02:10 i Bästa sommarlåtarna,



New Order   True Faith

Sommaren 1987. Egentligen var sommaren nästan över när jag hörde True Faith för första gången. Eller om jag såg den? Videon menar jag. Var i så fall på markan på F 10 där man allt som oftast efter middagen rasade ner i en fåtölj...och lika mycket allt som oftast somnade efter en liten stund. True Faith fick en att vakna till igen. Singeln släpptes i England den 20 juli, samma dag som jag för övrigt ryckte in.

Fantastisk låt, fantastisk video. Närmare 7 miljoner "tittar" på youtube säger väl en del...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Magnus Billestedt

Publicerad 2011-07-29 14:05:30

En av dom bästa låtarna som finns

är stor idol av Joy Division och New Order

Postat av: SuperEchoChris

Publicerad 2011-07-29 18:35:34



Lite osäker på när jag egentligen hörde låten första gången, men minns tydligt hur den fastnade i huvudet innan jag sett videon därför att den finns med i filmen "Bright Lights, Big City" med Michael J Fox som jag stod och körde många gånger som maskinist på Stockholmsbiograferna. Bra film, ännu bättre soundtrack!



Postat av: F

Publicerad 2011-07-31 23:25:47

Var tvungen att kolla upp vad som låg på soundtracket för Big Lights, Big City och here goes



Prince – Good Love

New Order – True Faith

Narada – Divine Emotions

Bryan Ferry – Kiss And Tell

Depeche Mode – Pleasure, Little Treasure (Glitter Mix)

Donald Fagen – Century's End

The Noise Club – Obsessed

Konk – Love Attack

Jennifer Hall – Ice Cream Days

M/A/R/R/S – Pump Up The Volume



Var väl ett par låtar där som var tidigare kända för bloggen :)



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela