Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

November 27 Long Play

Publicerad 2011-07-05 21:12:44 i Mooney,



Såg att denna apparat, en Mooney M20K, eller "Mooney 231", är till salu (För den som undrar: Under den svarta biten på den närmaste vingen sitter en väderradar.). Saxat från annonsen på planecheck.com:

Description FAST AND RELIABLE IFR COMMUTER. Always Hangared. Now the entire aircraft is for sale . It goes with the USA Aircraft Guarantee Trust
Airplane time state Recently zero-timed TCM TSIO-360-GB1 and three blades Hartzell propeller, de-eiced
Interior 8/10 gray leather
Exterior Repainted in 1992 8/10
Avionics King's Avionics, HS 55 HSI, KN80 RNAV + DME + 2nd GS , Garmin GX155TSO GPS IFR - KFC 200 Autopilot with Altitude Hold , RCA Colour Weather Radar, Engine Monitor- Mode C TX
Options Speed Brakes , Bruces Extended Cover


Kostnad? Live rates at 2011.07.05 12:08:00 UTC:

85,000.00 EUR = 771,659.11 SEK


Bilderna på November 27 Long Play (okej då, November 27 Lima Papa) tog jag på Bromma den 20 juni 2001, alltså på den tiden som Bromma fortfarande var en allmänflygplats att räkna med. Ja, annat var det förr...och det "bara" för tio år sedan. I början på året skrev jag inlägget Stockholmseländet men på grund av tidsbrist och underskott på allmän ork har jag inte hunnit hålla mig uppdaterad. Vad är status på Bromma-problematiken just nu?


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: michael

Publicerad 2011-07-06 10:17:23

Misstänker att du måste lägga på momsen innan du konverterar Euro till SEK.



Om det inte är ett företag som skall köpa det förstås :-)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-07-06 11:24:38

Det ovanligt att N-reggade plan baserade i Europa är införda i EU via ägarens bolag och den amerikanska trusten ifråga. Är det så brukar man - om man behöver - momsa i fördelaktigaste land (vilket 99,9% av fallen inte är Sverige).

Postat av: Sven W

Publicerad 2011-07-07 05:00:50

Ang. Stockholmseländet så cirkulerar följande fiiina presentation: http://www.lfvteknik.com/webb/foredrag-fd10/11_Bromma.pdf Vet inte hur gammal den är.



För övrigt läste jag i några nyliga nummer av Mofly att göteborgarna inte verkar vilja vara sämre, utan jobbar på att skapa ett eget allmänflygelände med Stockholm som förlaga.



Du kan inte låna ihop några gula till den där söndagsflygningen som var på tal för ett tag sedan?

Postat av: F

Publicerad 2011-07-07 08:54:36

Tack för länken, Sven. Denna fiiiina presentation ståtar med flygplatschefens namn och allt. Noterade i översiktskartan för 2038 att det vid Lintaområdet finns ett - som det skrivs: "Möjligt framtida hangarområde", antagligen inte vikt för den bit för GA som man nu misshandlar så hårt i 08-området :/



Mofly:s senaste nummer hittar man via följande länk: http://www.aeroklubben.se/DB/Files/Mofly%20Newsletter%20-%20juni%202011.pdf



Varför skulle inte Svenskt Flyg även kunna tillvarata även denna sfärs intressen? Det lätta flyget är splittrat i många organisationer: KSAK, AOPA, Segelflyget, EAA, Sportflygförbundet etc. Man behöver desperat ett paraply men genom historien så har man haft svårt att hålla sams. Bara vetskapen om detta...hämmar...

Postat av: SuperEchoChris

Publicerad 2011-07-07 18:44:05



Rätt intressant att man på översiktskartan för 2038 har markerat var Metropolitan vid brandövningsplatsen fortfarande står!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela