November 27 Long Play
Såg att denna apparat, en Mooney M20K, eller "Mooney 231", är till salu (För den som undrar: Under den svarta biten på den närmaste vingen sitter en väderradar.). Saxat från annonsen på planecheck.com:
Description | FAST AND RELIABLE IFR COMMUTER. Always Hangared. Now the entire aircraft is for sale . It goes with the USA Aircraft Guarantee Trust |
Airplane time state | Recently zero-timed TCM TSIO-360-GB1 and three blades Hartzell propeller, de-eiced |
Interior | 8/10 gray leather |
Exterior | Repainted in 1992 8/10 |
Avionics | King's Avionics, HS 55 HSI, KN80 RNAV + DME + 2nd GS , Garmin GX155TSO GPS IFR - KFC 200 Autopilot with Altitude Hold , RCA Colour Weather Radar, Engine Monitor- Mode C TX |
Options | Speed Brakes , Bruces Extended Cover |
Kostnad? Live rates at 2011.07.05 12:08:00 UTC:
85,000.00 EUR | = | 771,659.11 SEK |
Bilderna på November 27 Long Play (okej då, November 27 Lima Papa) tog jag på Bromma den 20 juni 2001, alltså på den tiden som Bromma fortfarande var en allmänflygplats att räkna med. Ja, annat var det förr...och det "bara" för tio år sedan. I början på året skrev jag inlägget Stockholmseländet men på grund av tidsbrist och underskott på allmän ork har jag inte hunnit hålla mig uppdaterad. Vad är status på Bromma-problematiken just nu?