Liknande inlägg
Kommentarer
Postat av: Håkan Buffal-O,
Aber mein lieber F......was is das? Es ist kein Flugzeug!!!???
Ein neunelfer an dieses blogg ist wie ein apfelstrudel in ein koffer mit faluwurst
Nur fliegen ist schöner!
Postat av: Gert
Man kan säga vad man vill om 911´an, men seglivad är den! Och kul att köra....:-)
Postat av: Håkan Buffal-O.
Jag kan bara hålla med Gert. Jag har inte loggat så många timmar i 911:or men förbaskat kul är de helt klart. Ganska fantastiskt att konceptet fortfarande står sig trots att Porsche försökt sig på mittmotorer och frontmotorer utan störe framgång.
Postat av: Martin
Den har ju luftkyld boxer... där är kopplingen till flyget !
/M
Postat av: Bengt
Porsches boxersexa letade väl sig till och med in i Mooney M20 under andra halvan av åttiotalet.
/B
Postat av: Håkan Buffal-O.
Porschemotorn var väl tänkt att sitta i Cessna 182 också om jag inte minns fel. Hela projektet föll väl på att försäkringspremierna blev för höga för Porsche. De amerikanska produktskadelagarna knäckte hela projektet eftersom försäkringspremierna fick slås ut på priset till kund och då framstod en Lycoming som rena fyndet.
Postat av: Ernest Laverdure
Porsche! Hrrumphfh!
Vad har denna biltyp att sätta emot en Renault Alpine?
http://fr.wikipedia.org/wiki/Alpine_A110
Det är som att jämföra en bratwurst med en entrecôte
Postat av: F
Mooney PFM (Mooney M20L) är klart värt ett blogginlägg - kommer vad det lider. Så länge kan man läsa här: http://www.mooneypfm.com/
"Over 40 PFM Mooneys were produced in 1988 and 1989. There are around 10 still flying in original condition, 3 in Europe, 2 in Australia and 5 in USA.
Many were converted to Continental engines as part of the Modworks conversion programme."