Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Håkan Buffal-O.

Publicerad 2010-11-30 18:08:47

Och så skall man gissa på vad den hör till för motor förstås.......

Stora radier, litet material och försedd med trycksmorda kilspår, det verkar franskt

Jag sätter en pilsner på Renault 4 P01, kan det vara så?

Postat av: Henrik Bergman

Publicerad 2010-11-30 19:07:10

Skit i vevaxeln.

Vad är det i glaset?

Urinprov?



Skämt och sido...jag har ingen aning om vilken motor vevaxeln tillhör, men den skall nog sitta i en motor/flygetyg som inom kort kommer att sura ovanför våra huvuden.



Eller?



Åter till snöskottningen :-(



Mvh

Henrik Bergman, Vargön

Postat av: Stefan

Publicerad 2010-11-30 20:29:29

Konsument namn: Renault Bengali

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-12-01 07:04:38

Renault 4 är välan en Laban snarare än en Bengali?

Postat av: Håkan Buffal-O.

Publicerad 2010-12-01 12:31:27

Nja, det fanns en flygmotor som betecknades som just "Renault 4 P01" så mycket vet jag. Det var långt före Labans tid.

Postat av: Håkan Buffal-O.

Publicerad 2010-12-01 15:31:08

Fundering:

"Bengali" verkar ha varit ett samlingsnamn för en motorfamilj med fyra- och sexcylindriga motorer från Renault. Jag trodde att "Bengali" alltid var sexcylindriga men jag kunde inte riktigt få till att det skulle vara sex vevslängar på bilden.



Min kunskap i franska språket är i stor sett obefintliga men detta dokument kan kanske bringa klarhet:



http://www.hydroretro.net/etudegh/renault.pdf



Tack och lov för Googles översättningar!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela