Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Thomas Crown On My Mind

Publicerad 2010-12-30 20:17:00 i Bästa sommarlåtarna, Musik - 80-tal,


Swing Out Sister You On My Mind

Skulle precis säga att jag tycker att det är en hel del The Thomas Crown Affair över videon till You On My Mind, då läser jag på wikipedia att mycket riktigt...så är också fallet! Den rullen är ju kult och för en flygnörd är ju avslutningen med segelflygava, som tidigare sagt, något man går i spinn av.

(Det som sedan skrevs här saxades ut och plockades in i ett kommande inlägg med rubriken Thomas Crowns gula Schweizer.)

För mig är You On My Mind väldigt mycket sommaren 1989. Minns att det var i denna veva som jag också personligen började snöa in på Bacharach/David och annan "mer vuxen" musik från 60-talet. På sätt och vis var Swing Out Sister en av ingångarna till denna skatt.


Tror det var förra gången jag bloggade om Swing Out Sister som jag misslyckades hitta Tintin-experten Björn Wahlbergs site om gruppen. Denna gången misslyckas jag inte - här är den. Oj, förlåt - missade visst även inlägget Så ful strut.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Håkan Buffal-O.

Publicerad 2010-12-30 22:35:38

"The Thomas Crown Affair"

Genast började jag leta efter associationer till Crownair :-)

Postat av: F

Publicerad 2010-12-30 23:10:00

Ha ha, jo det smakar ju precis som så; The Thomas CrownAir Affair ;)



Så man undrar hur många Thomas jobbade på Crownair när det begav sig. Företaget bildades väl 1968, samma år som filmen kom

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela