Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Family Man

Publicerad 2010-04-07 08:58:00 i Bästa sommarlåtarna, Musik - 80-tal,



Hall & Oats Family Man

"Family Man" is a single by musician Mike Oldfield, released in 1982. The American duo Hall & Oates covered Oldfield's song and it reached #6 on the US Hot 100 in June 1983.

Återigen en låt från den varma och torra sommaren 1983. Minns att jag hörde den för första gången på Radio Luxemburg, då visste jag inte om att det var en cover.

 
Egentligen är det lite förvånade att Hall & Oats gjorde någon annans låt. Tänker på det faktum att man sedan sa nej tack till Dan Hartman när han erbjöd dem I can dream about you, detta med motiveringen att man ville hålla sig till eget material..!? Kanske för att det var mer "familjärt"?


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Gert

Publicerad 2010-04-07 23:41:33

Dom däringa grabbarna var aktuella rätt så nyligen i nåt flygsammanhang, jag vill minnas att dom lånade ut en jetkärra till nåt välgörande, som att flyga cancersjuka till sjukhus i USA.

Postat av: F

Publicerad 2010-04-07 23:48:27

Gert, en halvgammal Hall & Oats-flyggrej - 25 år - är ju deras medverkan i "MTV Learjet Rally '85". Kolla



http://www.youtube.com/watch?v=n3wtnTjbo8M



och



http://www.youtube.com/watch?v=7wV2sRuIeYU

Postat av: Gert

Publicerad 2010-04-08 00:14:31

Är det bara jag eller är det en rekorderlig hangarport på den där Learén?

Hall and Oates hade tydligen party ombord, det var mycket kelande efter landningen, haha

Postat av: F

Publicerad 2010-04-08 08:56:05

He he .. jo, för att vara ombord på en Learjet ser det ut att varit "högt i tak" ;)

Postat av: Stellan

Publicerad 2010-04-09 10:52:12

Haha, det var länge sedan jag lyssnade på H&O så det här var en välkommen påminnelse!



/S

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela