Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Since You've Been Gone

Publicerad 2009-10-23 23:55:34 i Musik - 70-tal,



Rainbow   Since You've Been Gone

...
från 1979. Since You've Been Gone gick in i Poporamas Heta Högen den 8 november 1979, fick även vara med veckan därpå. Det är alltså för 30 år sedan.

Fast mina minnen till låten är faktiskiskt inte 30 år, inte ens 20 förresten. Jag tänker på gamla kära studentkorridoren C2BV och min härlige teknologgranne Anders som hade Since You've Been Gone som ständig partyannonsör. Spelade han inte den på tyskfesten på dragspel till och med?

Numera hörs Since You've Been Gone ständigt i Lottoreklamen. Nedan ser vi en scen från en tyskfest sedan länge förpackad ner i världshistoren...



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Per

Publicerad 2009-10-24 08:29:00

Får mig att tänka på en annan "Since you've been gone" av en viss Al, en galen sådan.



"Ever since the day you left me I've been so miserable my dear. I feel almost as bad as I did when you were still here!"

Postat av: F

Publicerad 2009-10-24 11:28:49

Låter ju helt weird, Per %P

Postat av: Peter Liander

Publicerad 2009-10-28 13:14:43

Oj, det var länge sedan! Minns låten bl a från en Rainbow-konsert på Hovet, det måste ha varit i början av 1980. Vad blev det av sångaren Graham Bonnet? Blackmore himself och basisten Roger Glover håller väl på fortfarande - dock inte samma band gissar jag. Glover och Don Airey kanske rent av håller på med Deep Purple, eller? Länge sedan jag kollade. Trummisen Cozy Powell tror jag inte längre finns i livet. Men antar att bloggisten har koll på allt detta!

Mvh

Lia

Postat av: F

Publicerad 2009-10-28 13:36:48

Peter - Stämmer att Cozy Powell lämnat oss. Det skedde 1998 när han råkade ut för en bilolycka.



Blackmore lär ha haft en annan upplaga av Rainbow upp ett tag under 90-talet då Deep Purple låg nere (igen). Om jag fattat rätt så klinkar Ritchie Blackmore helst nuförtiden folkmusik, lite midevil sådär ;) tillsammans med en dam som heter Night...därav namnet Blackmore's Night. Sonen, Jurgen Blackmore, har samlat gamla Rainbow-medlemar runt sig i något som heter Over the Rainbow.



Bäst att också nämna att bloggisten inte är såå hemma på hårdrock, egentligen ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela