Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

The Stranglers gör Sverige

Publicerad 2009-03-04 11:31:19 i Musik - 70-tal,

"Det är rätt kul att vara insnöad på sina gebit" skrev jag igår. Apropå det...
   


The Stranglers  Sverige (jag är insnöad på Östfronten)

Stranglers, så mycket mer än Golden Brown. Det kan inte varit lätt att vara engelska punkare på turné (?) i Svedala anno 1978 och då - så att säga - vara "lite drogliberala".

"Hämnden" blev att skriva denna låt.....



Låt mig berätta om Sverige
Enda landet där molnen intresserar
Storebror säger det är stället för dej
För mycket tid att tänka, för lite att göra
För mycket tid, för lite att göra
Jag är insnöad på östfronten

Förändringen är på minimum
Hypokondrisk gravsten
Känslan för humor är förlorad nånstans
Cumulus numbus för dej
Förändringen är på minimum
Hypokondrisk gravsten
Storebror säger det är stället för dej
Jag är insnöad på östfronten

Det finns en engelsk version av låten också - kolla här.

Tack till Günther för tipset! Det är några av hans Stranglers-singlar som syns nedan.


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: per

Publicerad 2009-03-12 23:06:53

Stranglerssångaren hade väl bott i Sverige under några år tidigare på 70-talet. Så har jag fattat det. Det där är ju en rolig skiva, jag har hållit den i min hand några gånger men priset har aldrig känts rätt. Detta trots mitt ganska stora skivsamlande av företrädelsevis punk

Postat av: F

Publicerad 2009-03-12 23:23:04

Det är nu man utbrister "Å fan". Han sjunger ju på lagom usel svenska :)

Postat av: fd skiv-samlare

Publicerad 2009-10-06 16:47:12

Va är den värd pengar å den som jag har haft :-(((

Sålde för en tia.......

ajajaj

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela