Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bästa sommarlåtarna - 8

Publicerad 2009-06-20 17:38:00 i Bästa sommarlåtarna, Musik - 70-tal,

Blondie  (I'm Always Touched by Your) Presence, Dear 

Detta var uppföljaren till Blondies genombrott med Denis  våren/försommaren 1978. (I'm Always Touched by Your) Presence, Dear  släpptes aldrig i USA på singel, utan skulle hålla europeerna "heta" i väntan på ett nytt kommande album. Den finns med på LPn Plastic Letters.

Låten var skriven av Blondies förre bassist Gary Valentine till sin dåvarande tjej innan han lämnade gruppen.  Valentine var också den som stod bakom Blondies första singel X-Offender.
 
Stay awake at night and count your R.E.M.'s when you're talking with your super friends
Levitating lovers in the secret stratosphere
I am still in touch with your presence dear...

Sommaren 1978. Tack till Günther för inspirationen. Blondie har varit uppe på bloggtapeten många gånger, min egna favorit har rubriken Atomic.

Har Du några andra förslag på sommarlåtar? Hör av dig med en kommentar. Men observera, jag bestämmer vad som läggs ut. Faller Ditt förslag inom min ram? Testa!



Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Sprafen

Publicerad 2009-06-20 23:05:24

Kanonlåt - de körde vi som extranummers cover när jag spelade i ett modband i Norrköping som hette The Gwen Staceys, BTW denna minns jag från första sommaren som nyinflyttad i "Peking":http://www.youtube.com/watch?v=HJxIblwPKJE

Postat av: F

Publicerad 2009-06-21 08:50:22

Acid on the raaadio etc....



Underbart Pelle! Denna hade jag inte hört sedan....1989?! Eller är 1990?

Postat av: pelle g

Publicerad 2009-06-21 11:09:58

Coolt... har spridit helsköna blondie i väst!!

Postat av: F

Publicerad 2009-06-21 12:01:14

Blondie är aldrig fel, Pelle. Även över 30 år senare :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela