Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bunge Fly in - 4 juli 2009

Publicerad 2009-04-17 06:49:13 i Propulärkultur,



För två år sedan var jag tvungen att promota Bunge Fly in'et då jag såg deras snygga flyer/affisch.  Nu är det alltså dags igen! En ren fröjd att se!  Klicka här för en större upplaga av flyern.

Dessutom fyller det numera privatägda flygfältet 70 år...och det ska passas på att nämnas att Bunge på Gotland var flygplats nummer två  vad det gäller hårdgjorda banor i Sverige - endast Bromma var före (1936).

Tror inte det ska vara så svårt att identifiera flygplantyperna på affischen. Kommer någon av dessa till Bunge (ESVB) i första helgen i juli? Kolla av http://www.bungeflygfalt.se/ med jämna mellanrum. De flygplan som står framför Bunge-hangaren nedan är kanske inte heller så svåra att känna igen, eller..?


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Ernest Laverdure

Publicerad 2009-04-17 09:26:43

Tack för informationen, jag blev så glad att jag började hoppa upp och ned, ett så kallat "Bunge-jump".

Sammanfaller inte detta evenemang med något annat evenemang såsom ett tältmöte på ett flygfält i Småland?

Postat av: F

Publicerad 2009-04-17 09:49:16

När SE-LOB'en (som i Håkan LOoB) baserar på ESVB kan det ju ibland bli ju Bunge-jump ;)



Kunde ha gjort, det senare arrangemanget hänger ännu s a s "lite i luften" - bör ske under juni då juli = stängt fält (absurt, jag vet). Men tiden sticker iväg, o jag känner att jag är knappt med på tåget :/



Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela