Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

I made a sign - it hangs on my back...

Publicerad 2008-09-30 09:05:00 i Bästa sommarlåtarna, Musik - 80-tal,

...says curiosity's the thing that killed the Cat...

The Coconuts   Did You Have To Love Me Like You Did?

En av mina absoluta favoriter, alltsedan jag hörde den första gången. Måste ha varit i början av juni 1983 när jag tänker efter. Lika bra nu som då..!

Med en speciell mix av latin, funk, disco och 40-tals swing, med ledarprofilen August Darnell - som spelade rollen som Kid Creole - var konstellationen Kid Creole & The Coconuts mycket populära under det tidiga 80-talet. Jag undrar när de ska få sin rättmätiga revival?

 
Det sägs att August Darnell bor - eller har bott - i Sverige på senare år.  Någon som vet mer?  En av "kokosnötterna" var i en senare upplaga för övrigt svenska... 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela