Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Gene Hunt dansar på stan

Publicerad 2008-10-13 13:10:00 i Film och TV, Musik - 70-tal,



Denna låt avrundade senaste avsnittet av Ashes to Ashes som sändes igårkväll...
  


Marshall Hain  Dancing In The City

Denna låg bra till att vara med i "Sommaren-78-låtspecialen" som jag körde här på bloggen under augusti-september. Då fick den inte chansen, men när slutbilderna på Gene Hunt rullade och man hörde det sorlande beat'et av Dancing In The City...ja, då var det bara tvunget att ge låten den space här som den förtjänar. Dancing In The City är bättre nu än då, "när det begav sig"...faktiskt.

Vän av ordning får ge sig; man vet ju att Dancing In The City var en mosterhit i England sommaren 1978 (till och med UK #1) och att Ashes To Ashes utspelar sig 1981. Självklart kilar vi in lite Poporama-statistik också: "Veckans Smash Hit" den 17 augusti och kvar i Heta högen i ytterligare tre veckor.

På söndag klockan 21.15 går det åttonde och sista avsnittet av Ashes To Ashes. Jag kommer vara bänkad och vänta på det förlösande Right! Let's fire up the Quattro! Eller ett klockrent Bastard! - det funkar också, fällt av allas vår Detective Chief Inspector Hunt.

Just det, ja. Jag skrev i mars ett inlägg just med rubriken Right! Let's fire up the Quattro. Tänk så det kan bli...


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Farbror Sid

Publicerad 2008-10-13 19:52:10

Missade senaste avsnittet, men på söndag får jag kolla. 1981 känns så färskt på nåt sätt, var ju igår man såg ut så :-D

1973 var mer för mig...



Lyckades inte få tag i säsong 2 av Life on Mars... hopplöst!

Postat av: F

Publicerad 2008-10-13 22:37:39

Såg ut så igår?! Idag menar du väl? ;)



Det finns liv på Mars, fortsätt leta...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela