Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Ilyushin Elle'

Publicerad 2008-05-30 11:17:00 i Bästa sommarlåtarna, musik,


Kate Ryan Ella Elle L'a

Kanske ska förklara rubriken? En mix på låttiteln och den antagliga platsen för interiörbilderna i klippet. Gissar att de tagna i en Ilyushin Il-62 (?) nämligen - någon som vet "for sure"? Cockpit'en ser oneklingen rysk ut i varje fall...

Att det är en cover torde vara tämligen välkänt: Den regniga sommaren 1987 hade France Gall en stor hit med Ella, Elle L'a. Kolla även den videon - där förstår man också vad låten handlar om: Ella Fitzgerald.



France Gall Ella, Elle L'a

Kan inte påstå att jag gillade den speciellt mycket, då. Tyckte ärligt talat att den var var rätt trist. Men ett visst nostalgivärde har den väl idag...och snart är jag väl likt fan religiös också...?


Frågan är om det finns någon i Berlin som i helgen kan ställa upp med den tyska versionen; ILA, ILA? "November Kilot" och "maskoten" Graf Utvecklingsstörd har en slot på Schönefeld vid klockan 18.40 LT. First we take Manhattan....


Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: tuppluren

Publicerad 2008-05-30 16:58:19

Härligt fredagsinlägg! :)

Postat av: Kenneth G

Publicerad 2008-05-31 20:00:09

'allå!



Vilket sammanträffande: kommer hem från en liten tur i bilen och när jag parkerar spelar de Kate Ryan i radion, sitter kvar och lyssnar på hela låten, stänger av motorn, går in, slår på datorn och öppnar min favo-blogg (smörjande va) och vad får jag se allra överst? Jo Kate på bild. Ibland blir man bara så?????



Jag tycker inte som bloggören, jag gillar France Gall's version bättre.



Däremot sträcker sig inte mina cockpit-kunskaper så högt att jag kan avgöra om det är en Il-62, men kolla följande bild: http://www.airliners.net/photo/Dalavia---Far/Ilyushin-Il-62M/1253747/L/



Ha de'

/K

Postat av: F

Publicerad 2008-06-02 09:10:56

Jupp, varning för slanka blondiner från Belgien ;)



Jag är skapligt övertygad om att det är Il-62 som man filmat interiörbilderna i...exteriört så har man plockat något ur Legos produktion



Take care, Kenneth och Anders :)



//F

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela