Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Mer New Musik

Publicerad 2008-06-17 23:00:43 i Musik - 80-tal,

Vadå mer säger ni? Jodå, jag har faktiskt skrivit om detta band, New Musik, tidigare - Raka linjer - kvällens fynd . Nu har en av mina favoritmusikboggare, tracklister.blogspot.com, gjort ett inägg om Tony Mansfields grupp.



Och jag rekomenderar ett besök: New Musik   Luxury -  Living by numbers - World of water

De två senare låtarna, Living by numbers och World of Water, känner man igen. Så min nyfikenhet riktades mot Luxury, släppt i januari 1981 (en flopp i UK, kanske liite mer känd här i Sverige?).



Jag tog den inte på introt ... men en bit in i första versen så var även denna låt igenkänd. Skulle man frågat mig innan så hade jag sagt: "Men självklart, detta är The Korgis". Nu vet jag bättre. En typisk nattradiolåt från Eldorado-eran på P3. Som jag hintade; Snygg tidig popsyntproduktion a la The Korgis, Buggles...eller kanske Flash and The Pan.

Ta hem ...och enjoy... 


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela