Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Rummet - kännetecknande

Publicerad 2007-10-30 19:37:56 i Allmänt,

vägg
Kaosvägg...

Tror det var Roy Andersson som uttryckte sig något i stil med att "rummet säger allt om en individ". Denna bild säger väl en del om mig...bitvis i alla fall.


En annan konstnär hanterar här på sitt sätt rummet -



Scritti Politti med sin - eller lika bra att säga Green Gartside's - Hypnotize. Hösten 1984...

Lite kul att påpeka kanske att jag "jagade" Greens frissyr på den tiden, och att Krydden gör det idag. Tänk om det istället hade varit..."Rumenigge"?!

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: tuppluren

Publicerad 2007-10-30 19:52:30

Fin modell... och Eilert!!! :) Han var stammis på kårhuset.

Postat av: F

Publicerad 2007-10-30 20:09:31

Eilert, aka Husums-Elvis, är i skapligt gott sällskap som du ser, bl a syns också Ronnie Hellström, Graham Hill och Jiri Holicek...

Postat av: Günter

Publicerad 2007-10-30 20:57:33

Snyggt!! Nu vill vi se en bild på vinylsamlingen...Finns möjligen favoriten "Theme from the Persuaders" med John Barry bland 7-tummarna??

Postat av: F

Publicerad 2007-10-30 21:59:54

Som jag brukar säga: Den som har lever får se ;)


Men tyvärr finns inte just denna singel i samlingen .. men väl en del annat...

Postat av: Sprafen

Publicerad 2007-10-31 13:45:07

Ang frisyrjakt. Jag kom ihåg att jag önskade mig samma fisyr som sångaren i Thompson Twins - en inte fullt så fönad "frissa" som Greeens.
Scritti Politti frisyren är ju f.ö den rådande framgångsfrisyren bland frikyrkopastorer i amerikanska mellanvästern.

Postat av: F

Publicerad 2007-10-31 14:03:15

Kodord "Runar Vegas" lär också brukas i vissa salonger ;)
...vågar man nämna detta fuck-tum för Le Krydd? :O

Postat av: Chrisper

Publicerad 2007-10-31 23:23:20

Nja nu var det ju så att jag jagade och även lyckades få tag på Green Garthsides frisyr redan 1985. Sen ville jag inte lämna ifrån mig den förrän det var dags att ta över Paul Wellers hår, men det var nog inte förrän mitten av 90-talet. Nån fön har det inte funnits här på många år, skulle va när L'oreals studio line hade sin storhets-period kanske...å hör jag nån viska Runar när jag e me...då smäller det.

Postat av: F

Publicerad 2007-10-31 23:27:42

In the fear/föhn of Runar da gr8...så rastar jag min kasse...Weller hell kan man ju bli kastad i för mindre ;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela