Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

G-STIG up & running

Publicerad 2007-07-30 07:00:12 i Allmänt,



Peter H:s argentisktillverkade Focke Wulf Fw 44J Stieglitz, G-STIG, fick sitt luftvärdighetsbevis till slut i torsdags/fredags någongång - mer info från Old Warden här

G-STIG
G-STIG en av hangarerna på Old Warden, tagen av Matsen för ett par veckor sedan.

Om G-STIG har jag också skrivit lite tidigare - Stiggie STIG och Stiggie STIG II. Och inte bara om just den kärran utan även en del om typen Fw 44 också. Risken finns att det kanske kan bli ännu mer, om det nu ska bli en bok om Sk 12 vad det lider... 


Currently spinning:

O.M.D.   Enola Gay

...om ett annat flygplan. By the way, jag har en bok signerad av en viss Col. Tibbets i hyllan hemma. Om det är något att vara stolt över?

Grand Funk Railroad   We're An American Band

The Tourist  I Only Want to be with you
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Jennsan

Publicerad 2007-07-30 19:30:22

Hå! Den sista = en av mina absoluta favoritlåtar! Föredrar Volbeats version, dock. Mer riv i den...;)

Postat av: Jennsan

Publicerad 2007-07-30 19:31:28

http://www.youtube.com/watch?v=Ts19Nn-xyGs
=)

Postat av: F

Publicerad 2007-07-30 20:14:45

Se där .. o det ska jag också göra. och om jag hittat så skulle som kvittens en länk till Dusty S' version suttit som en smäck här :)
I den versionen du ser här finns tvänne engleska stjärnor som något år senare forsätter i ett eget band. Vad heter/hette det?

Postat av: Jennsan

Publicerad 2007-07-30 20:18:25

..jag hör Lae säga;
"Det kan du väl? Vi har ju pratat om det här. Svara pappa nu..."
;)

Postat av: F

Publicerad 2007-07-30 20:41:03

ja, nu så .. pappa vill ha svar på denna fråga se... ;)

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-07-30 20:45:44

ha lätt som en en plätt! dem var kan
ju å såg
i GBG -85, Hipsway var förband och kvällen huvudband var självfallet: Eurythmics

Postat av: F

Publicerad 2007-07-30 21:06:55

Pelle WTF!! Komma in här o härja .. he he ... var det inte så att det rent av var '86 t o m? förbandet "roligare" än huvudbandet :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela