Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Cowboy In Sweden - RIP

Publicerad 2007-08-05 23:26:00 i Allmänt, Film och TV, Musik - 70-tal, musik,


Hörde innan ikväll att Lee Hazlewood har tagit ner skylten, 78 år gammal. Kolla gärna på detta klipp som kommer från filmen Cowboy In Sweden. Arlanda tidigt 70-tal: SAS DC-9-33F, Saab Sonett III, lite svenskt och blont - i detta fallet personiferat av Nina Lizell, som även står för kvinnostämman.
Hazlewood bodde i Sverige under några år och flyttade sedan till Finland. Gick så att säga från klarhet till klarhet, var verkligen en karl för sina stövlar. Han dog igår i Las Vegas efter en tids sjukdom.
He has decided he wants to be cremated, and to have his ashes strewn on a Swedish island where he composed some of his favourite songs.

Gotland? Japp! Där spelade Torbjörn Axelman in en enda lång musikvideo med Hazlewood - filmen Cowboy In Sweden. Läs gärna denna ingående text om Hazlewoods kultfilm och musik i Sverige. Fortsätt därefter med en text som utgår från fyndet av Hazlewoods skinnsoffa från Valhallavägen 168 på blocket. Eller hur var det nu med det? Var den äkta?

Sedan finns ju även Axelmans Smoke (1971) som klart borde ses. Manus av Axelman och Hazlewood, med den senare i huvudrollen. Klubb Super 8 kanske?

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Matsen

Publicerad 2007-08-06 20:17:43

Jag antar att det inte står om han dog med stövlarna på...?! :o)))

Postat av: F

Publicerad 2007-08-06 21:14:53

Well, han skulle väl vara en av de få värdiga att bära sina stövlar på det yttersta samt knacka på hos St Pelle med dammiga diton...

Postat av: Ingela Plingela

Publicerad 2007-08-16 12:15:47

Ursäkta, ursäkta mig men jag fattar inte ett dyft av detta! Jag vill ha intressant läsning när jag besöker folks bloggar, inte sånt här.
Besök min lilla blogg i stället så kanske du får lite inspiration! Puss på valfritt ställe!

Postat av: F

Publicerad 2007-08-17 15:25:48

Tack tack :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela