Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bullar och BIR

Publicerad 2007-08-30 11:59:22 i bilism,

Merc 190
Svart bulle.

Denna pärla stod parkerad utanför min port igår - en Mercedes-Benz 190. När man nyfiket tittade in denna "bullmerca" så märkte man av en lite lyxigare inreding, med en hel del trädetaljer bland annat. Som synes bar den tyska regplåtar. "S" tror jag står för Stuttgart och dessutom känner jag på mig att "1957" inte är direkt är någon slump heller...

MB190B
Grå bulle, med tomatplantor i förgrunden.

En grå MB190B '59 finns uppallad sedan mitten av 70-talet i ett garage på Noris. Den köpte Ben på Philipssons i Tranås 1962. Som jag minns det så rullande den allt som oftast endast på söndagarna, när farmor skulle köras till kyrkan. För att komma dit en Renault 4L - som familjen allt som oftast åkte i - "passade sig" helt enkelt inte... 


En helt annan sak:

G-BXVI was cancelled yesterday, 29.8.07.

Reason: Transferred to another country or authority
To: SWEDEN

Kan man hoppas att få svinga en bägare för BIR'en nästa vecka, eller till och med tidigare?


Nästa "en helt annan sak":

Varför detta härj om facebook?  Tycker det är oerhört överskattat, fattar inte riktigt vitsen...


Currently spinning:

Maria Muldaur  Midnight At The Oasis

Level 42  Lessons In Love

Eternal  I Wanna Be The Only One

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Moffe

Publicerad 2007-08-30 13:41:45

Som Mullvad sjunger i Det susar i säven: " Det gäller att ha stil och elegans."

Postat av: F

Publicerad 2007-08-30 13:54:10

...och ej att förglömma, grace ;)

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-08-30 15:09:46

...men att förglömma: face(book).

Postat av: F

Publicerad 2007-08-30 15:22:23

Kanske det? Face it, en slags hysteri: Ansiktsboken. Tror att jag fann ansiktsburken roligare...

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-08-31 00:31:19

håller med, de e ett jävla tjöt om facebook här uppe i fjolträsk! jag känner att ansiktsburken kan vara backkrönet
- jag orkar inte uppdatera mig i fler miljöer längre....

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-08-31 00:34:26

Maria Muldauer.... vissen låt, men fina bloma. klart pökvänlig...

Postat av: Sparfen

Publicerad 2007-08-31 00:41:51

Den här då, lite late night soul corner vibb med saxofon och allt. Fast detta är väl egentligen post-oaklake, anyways: http://www.youtube.com/watch?v=QGXxcSdsXJ4

Postat av: F

Publicerad 2007-08-31 09:39:52

I love your smile - va inte det också Narada M W kranat material? Ännu en låt som man orkar höra igen, efter då ha varit ordentligt överexponerad...då det begav sig.
Vissen låt? Midnatt i oasen? Well, du kommer ihåg covern från ca 1994? ;)

Postat av: Raz

Publicerad 2007-09-01 00:48:13

Sitter och sippar lite vin och gräver fram soul power ballads och är lite allmänt nostalgisk. På tallriken just nu: Donny Hathaway - Little Ghetto Boy, Starvue - Body Fusion och framför allt Jean Carne - Givin up on Love - God Damn 1988 vilket fantastiskt år...Det var bättre förr, innan Facebook

Postat av: F

Publicerad 2007-09-01 09:03:02

När du nämner det året Raz kommer jag osökt att också tänka på Joyce Sims "Come into My Life". Klicka på länken.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela