Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

På andra sidan

Publicerad 2006-09-28 16:41:24 i Allmänt,

...av alla, så kallade, "dödlinor". Allt är lämnat och skiten går i tryck i natt. Bilderna igår blev urusla. Maken till strul med kameror har jag inte varit med om. Men skit samma, det ordnade sig bra ändå.

Torsdag betyder ärtsoppa och pannkakor till lunch.  Att snacka låtsastyska på ett truckerställe, där det utanför står x antal långtradare med tysk heerkomst, är kanske inte jättelyckat... men ändå rätt kul. Och på detta språk planera en mission mot Cambridge och Duxford nästa helg kanske fick en och annan att sätta ärtorna i halsen. Vi visste inte ens vad gaffel heter på tyska. Nils sa teufel. Fel sa jag, djävel vad fel. Så går det när man käkar "pankakor"...

Mer att förtära?

Jag säger kaviár
du säger kaviar
du knäcker ägget, jag hugger det rätt av

Jag fårstår inte din mentalitet
du säger mig saker som jag redan vet

Förstår du? Nej, det är lugnt. Inte ens jag förstår. Vad är det som händer runt omkring mig?

Vad är det som händer runt omkring mig? Varför har vi inte tid att uppskatta varandra medans den finns där, tiden? Man jobbar tydligen alltid mot tiden...

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela