Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Mothlig måndag

Publicerad 2006-11-13 12:57:30 i Tiger Moth...och Moth,

LN-KFT, fd SE-ALP

Pillet med Mothologin fortsätter. Igår fick jag till exempel denna fina vinterbilden på en nyrenoverad norrman med svenskt förflutet.

Sitter här med jobbångest typ måndag i november. Motivationen är låg... och lägre än vanligt. Fan, sluta lipa. Skärpning! Fick innan i all hast slänga ihop en kort pressentation om mig själv som ska inleda en artikel. Då ställde man sig frågan: Vem är jag, egentligen?

Visst var man trött igår, men en sådan sak som fars dag är numera viktigt. Men det är inget jag direkt tackar de komersiella krafterna, snarare "familjekrafterna". Så man var ändå rätt tidigt uppe och rörde sig, fick lite välbehövligt solljus på sig.

Nära och kära, ja. Vad är motsatsen? Bortavarande och dumma? Ibland är dessa närmare varandra än vad man tror. Sammantaget, det finns folk som berrör, avstånd irrelevant.

Det knäppt hur en, till synes rätt meningslös låt från way back nittonhundraåttio-frysihjäl någonting, kan sätta sig på hjärnan. Men det har den, omnämnd i inlägget precis innan. Som sagt, Ghosts are only lovers on the screen...

...appropå vad någon sa igår rörande uttryck, appropå ... lite av varje...


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela