Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

La/e fredag brasque lapp

Publicerad 2006-11-10 08:49:37 i Allmänt,

Har märkt en tendens att jag på fredagarna gärna skriver något kort, kanske om vad som planerat att ske den stundande helgen. Så även denna fredag.

Strax ska jag till metropolen Vetlanda och ta in ett jobb som jag ska pilla med lite under de närmaste dagarna. Imorgon ska jag på fest hos Mats, eller som han uttrycke sig, mingel. Så det blir en lördagskväll i snittarnas och stänkarnas tecken.

Vad ska ni göra?

Jobbar vidare lite då och då med skrivandet av en Tiger Moth-kronologi. Det är uppe i elva sidor nu. Har växlat några mail med en firma i Sydafrika med Moth-renovering som specialitet. De håller tydligen på att fixar till en i "svenska färger", röd och gul skulle jag tro. Det är väl möjligen Skånes färger, inte Sveriges, säger några av er. Nja, jag menar mer såhär.

Fick igår reda på att en Stearman tas ur SE-kontot, ambitionen är att ersätta detta med en insättning (?) av en Trojan.

Bytte look på lae.blogg.se/  - det har ju sett likadant ut här sedan begynnelsen. Jag är inte riktigt nöjd, så bli inte förvånade om jag snart byter tillbaka till det gamla utseendet. Men ombyte förnöjer, åtminstone för stunden.

Verkar som gårdagens inlägg var rätt populärt, eller så misstänker jag att det många som söker på ABC och låttitlar. Fast det brukar ju ta några dagar innan det ger utslag på google...

Currently spinning: Derick Hughes All for love

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela