Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bondfångeri

Publicerad 2006-11-21 09:48:34 i Allmänt,

Satt och drack morgonkaffet samt slöglodde på någon av TV:s morgonsoffor. Där var en utpräglad Bondoiot med, iförd en smoking, med en för vår tid något för stor fluga (från Mannen med den gyllene pistolen?) vilket genast fick mig att piggna till lite snabbare. Han hade en hel del attiraljer från filmerna med sig, exempelvis Octopussys klocka. Av det som visades där, på TV4:s soffbord, bland avslaget te och kaffe, anade man att denne morgongäst placerat en förmögenhet i Bond-prylar.

Jag har personligen alltid hävdat att den "riktige" 007 är och förblir Sean Connery och att George Lazenby varit väldigt underskattad. Men vad alla förstå-sig-påare säger så kan nog den nye, Daniel Craig, överraska positivt.

Tyvärr har jag min smoking på kemtvätt och är upptagen på fredagkväll, så ingen Bond-premiär för mig. Men för att ändå visa oss med i matchen har vi börjat döpa farsans kor efter klassiska Bond-brudar. Här är en bild på Honey Ryder från i somras.

bengan

Dags att ta tag i lite jobb. Hittade ett annat att söka igår. Om jag ska hinna söka det får jag nog börja skyffla undan det jag har framför mig, till och börja med. Sedan går fredagen bort på grund av resa etc, ja hela helgen förvinner till annat. Känner också att det kan bli tufft att hinna uppvakta Elias som fyller två år på fredag.

...och här sitter jag och knackar trams. Slut med det för nu.

Lite senare på eftermiddagen är jag här igen. Sedvanligt flygklubbslunch har det varit. Bland annat har vi snackat om denna Beech A36 som är till salu - med hundra timmar kvar på moroten - för ett mycket bra pris: I jämna slängar 680 tusen svenska pengar. Någon som är på väg till banken?

HB-EWU

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: miss x

Publicerad 2006-11-22 18:41:54

Ha haaa, ååhhh, snälla, ni kan väl döpa en liten söt kossa efter mig!? Pussy asså;)

Postat av: F

Publicerad 2006-11-22 19:30:34

haha .. det är redan ordnat, fattaladuva :P

Postat av: miss x

Publicerad 2006-11-22 23:58:48

Gött (mos i sävedalen)!

Visste jag kunde lita på dig;)

Postat av: F

Publicerad 2006-11-23 00:40:10

haha .. ja, jag vet .. det är mina koögon som gör det ;)

Postat av: miss x

Publicerad 2006-11-23 10:38:13

Och jag är väl en kossa hela jag;)

Som kryddan på moset kan tilläggas att jag igår fick smak för nåt extra speciellt gott, nämligen Ko-tunga! Plus att jag sitter inne med en ganska diger samling av kossor, allt från tekokare till lakan haa ha haaa! Det är mycket kossor nu s.a.s.

Postat av: F

Publicerad 2006-11-23 13:17:35

vad säger man? ko's i taket ;)

nja, vill påstå att du är knappast lik någon ko, även om du i din samlarmani kanske letar någon idetifikation, vad vet jag :P

Postat av: miss x

Publicerad 2006-11-23 17:55:00

Ha haa, nää, nån identifikation får vi hoppas att jag inte söker i mitt samlande för isf. är det illa ställt...jag samlar ju på så mkt....knepigt;)

Ska fundera på om jag vågar blogga om det...nån gång...kanske...!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela