Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Bestmann & Madonna

Publicerad 2006-11-21 23:52:00 i Bästa sommarlåtarna, Bücker, Musik - 80-tal,

Bestmann

På bilden är kroppen till en Bücker Bü 181 Bestmann, så långt är allt klart. Antagligen är också just denna en av de 125 stycken som från början tillverkades i Örnsköldsvik av Hägglund & Söner. Men vilken? Fotot är ifrån Polen där det är meningen att denna skorv ska åter få luft under vingarna. Jag antar jag får mer info vad det lider.

En gentleman från Karlskrona ringde innan ikväll och berättade lite om Arado'n som hittats i hamnen. Mycket intressant och nu jobbas det vidare på att försöka få upp planet. Han hade på lunchen idag snackat med dykarna som hittat det.

Annars har det varit fullt upp hela dagen. Rätt skapligt nöjd med vad jag hunnit med. Och dessutom haft rätt kul på kuppen.

28197-334

Hade en liten skoj diskusion med Anna rörande Madonna. Droppade bland annat lite namn på favoritlåtar. För hennes del var det frågan om en B-sida: Has to be. En annan låt som som heter Gone nämdes också. Men i pricip hela Confessions-skivan. För min egen del var jag betydligt mer hit-betonad. Som bästa låt valde jag Cherish från sensommaren 1989...



Skulle jag välja platta blir det The First Album, som är vad precis titeln säger. Till exempel är inte Think of me sönderspelad därifrån.

Man undrar direkt om Askanders har något att tillägga?

Jo, jag har förresten. Det är i sammanhanget lätt att drabbas av borderline-störning. För på den skiva jag höll som den bästa av Madonna finns även Borderline. Klicka på länken och enjoy! Notera även en Datsun 280 ZX ibland rekvisitan.

Men jazzkeps, Rasmus? Från Wigéns, som om det skulle vara bättre? Nja, skeptisk. När ska Krydden ta hem Povel-solhattar då?

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela