Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Adde Borat?

Publicerad 2006-11-06 14:29:15 i Allmänt,

Adde Borat?

Jag är säkerligen inte ensam med denna spontana känsla: Att Sacha Baron Cohen måste ha sneglat på några avsnitt av långköraren Söndagsöppet från, gissningsvis, till exempel, hösten 1991? Kanske? Detta när han skulle styla Borat Sagdiyev, Kazakstans ”sjätte mest kända tv-reporter”, nu i ropet på grund av biopremiären av Borat i fredags.

Jo, även jag har sett denna rulle. Det är näst intill smärtsamt. Man hinner emellanåt inte hämta andan mellan skratten. 

Att se den var en perfekt avrundning på en trevlig helg. På lördagskvällen vad man bjuden på svamporigie, läs middag, hos Rasmus och Maria. Det gjorde inte alls ont, ej heller att få en gåva bestående av nästan ett 30-tal exemplar av Flying från 1967-69. Här ser ni ett axplock:

flying

Länge sedan som jag blev så glad. Sedan ner till kranen via pickwick. Kul med spontansång av Jakob eller/och mig (vem var det som började? jag lät helt klart jävligast) när vi enades om att Madness' bästa låt är Embarrassment.

Received a letter just the other day
Don't seem they wanna know you no more
They've laid it down given you their score
Within the first two lines it bluntly read


lördag4lördag1

Liv, Rasmus - här å ena sidan - Maria, Jakob och Maria - å andra sidan...

Högkvalitativa bilder tagna mellan svamparna i lördags, därav det enorma behovet att lägga ut dem.

Och mer högkvalitativa bilder ska det komma i TV'n säger de, nu när man har digitalbox - men fan tro't? Sprängtjänst?! Appropå Adde inte-efternamn-i-rubriken så säger jag helt sonika; SUCK...

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Raz

Publicerad 2006-11-06 20:33:55

Hurra för Lae och för goda vänner!

Postat av: F

Publicerad 2006-11-07 08:15:15

Hureka för Raz med flera goda vänner! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela