Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Now, wasn't that a party

Publicerad 2006-01-29 15:54:27 i Allmänt,

Höjdarfest! Var det så att årets fest inträffade tidigt 2006?

Gårdagskvällen tillbringades i Jönköping. Där bjöd Nils på kalas, detta på grund av det faktum att han fyllt år. Det började bra. "Där är du ju!" sa en snubbe som var med förra gången det var en liknande tillställning, för tio år sedan. Fyllskallen No.1 ger tydligen bestående intryck.

Värden hade bland annat hyrt en rökmaskin. Vart efter promillehalten höjdes "röktes" det mer och mer, maskinen gick varm. Källaren, och rummet där det var bar och disco, var ett enda veritabelt inferno a la Scandinavian Star. Då händer till slut det som man hade kunnat räknat ut rektalt: Ett ordentligt brak. Ingen vet vad som hänt, för ingen ser något. Men en större möbel fylld med böcker och flygplansmodeller ger vika och rasar. Den hade helt enkelt dansats till ett stadie av upplösningstillstånd. 

Propparna gick av och till, detta i den annars rätt rökfyllda villan, ni förstår att sinnerna var bedövade på mer än bara med hjälp av alkohol -  rök samt mörker icke att förglömma.

Det sägs att klockan var runt tre när vi lämnade tillställningen, det sägs också att jag åtminstone hade läge på två fruns. Jag säger: Var vi på samma fest? Ja, det sägs så mycket...

Man har ju fått höra om folks bravader. Egen evetuell ångest rinner  fjäderlätt av en. Till exempel, killen som väckte ett hus i grannskapet på vägen hem. Denne hemmansägare beväpnade sig och inväntade polis allt medan killen bedyrade att det var ju bara på skoj. Ja, vad ska man säga?

Jag anade att det skulle bli rätt vilt, så jag hade med flit smugit undan min pressent (modellen av en  DC-3 som ni ser i inlägget innan) efter överlämnandet och placerat den ovanpå ett köksskåp.  Som en tanke ringer Nils i eftermiddags och tillkännager: Jag har hitta den, den försvunna DC-3:an! Fast denna var betydligt mer hel än den som plockades upp från Östersjöns botten efter ha legat där sedan 1952. Ja, den var till och med intakt.

Köpte senaste numret av Aeroplane Monthly för att ha något att läsa på vägen hem idag. Safirandet hade en halvsida. Fick cred för bilderna, som jag i och för sig inte tagit. Ja, jag antar att det är i alla fall bättre än inget.

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela