Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Dilemma

Publicerad 2006-01-31 21:13:25 i Allmänt,

Har tänkt en del rörande den här bloggen. Det finns ett problem, den är ju ingalunda helt anonym direkt.

Det är många vänner och bekanta som tittar in och läser. Helt klart jättekul. Grejen är att de förväntar sig smaskiga detaljer, så kallat skvaller, från mitt och andra personers liv och under- dito. Helst sådana de vet vilka de är, det blir ju så mycket roligare då - det vet jag ju själv. Men vartefter man knackar ner texterna och nya läsare, och eventuelllt vänner, hittar hit får man mer och mer tänka på vad man skriver. Jag har inte lust att göra mig ovän med någon i onödan, det är ingen tidning eller dylikt med journalistiska ambitioner som ni hittar här. Det är mer.. "min skit". För jag börjar märka av en större självcensur än tidigare, på gott och ont.

Bara en reflektion.

Ett par exempel, sedan får vi se hur fort löpelden går:

Nez har köpt kåk, Breviksvägen 43 (Var det förra veckan som Lilian flyttade in i en lägenhet i samma fastighet som han bor i för närvarande?).

Adam fick en lillebror den 1 februari klockan 03.52..


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela