Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

Inre Leif

Publicerad 2006-04-27 23:04:53 i Allmänt,

Inre Leif

När jag tittade tillbaka i dagboken och läste det som skrevs för två år sedan, nämndes att jag fick en hög singlar av Rasmus, bland annat Inner Life I'm Caught Up (In A One Night Love Affair). Albumomslaget är snyggare - för tankarna till Roxy Music - därför ser ni just det här ovanför. Så fram åkte just denna singel och placerades på skivtallriken. Det är frågan om en discosoul masterpice från 1979 där, så att säga; A och O är vokalissan: Jocelyn Brown. Det är inte hon på omslaget, men en ordentlig och rätt grym pipa har Jocelyn Brown. Tänker inte namedroppa fler av hennes alster här, ni får googla om ni är intresserade.

En slö men ändå rätt bra dag går mot sin ända. Sopplunch med Nils, födelsedagsmiddag hos min syster. Jag har alltså inte behövt svälta. Blev lite förvånad när jag, på väg ut till syster ysters tårtkalas, fick ett jobberbjudande via telefon. Detta ifrån ett ställe som jag egentligen inte hade tänkt mig knäcka hos, men det lät intressant. Ska få mer info imorgon. Och ska man slippa svälta...


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela