Lae - inte bara en stad på Nya Guinea

Flygkultur i bloggosfären sedan 2005

(S)Kön(t)/tidperspektiv

Publicerad 2005-11-30 12:10:41 i Allmänt,

Det är märkligt hur killar och tjejers syn på tid är olika. Eller är det så att det diffar mer mellan olika människor, oavsett kön? Grejen är att jag har noterat en sak: Att de kvinnor som jag varit på något sätt involverad i (varit ihop med/dejtat/varit när vän med etc) under senare år har nästan alla haft ett mycket annorlunda tidsperspektiv än jag. Eller till och med brist på tidsperspektiv. Det har hänt mer än en gång -då man suttit och sumerat ett relationsförlopp - att saker och ting inte alls hänt då och då, den och den tidsrymden har funnits där och där men inte där och här...och så vidare.  


Sedan kan jag också upplevas som någon som en märklig pejl på tid. Alltså inte så att jag är sjukligt bra på att passa tider, för det är jag inte. Men jag kan i efterskott säga när vissa saker har hänt: - Jo, men det var för sju år sedan, i början av oktober. Det var precis innan jag åkte dit och dit, hade precis köpt den och den skivan. Och går vi ännu längre tillbaka blir precisionen ännu värre/bättre.


Men tid är ju relativt, det också. Och vi alla människor är ju unika.


Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Lazerjesus

Les Aventures de lazer du Jesus

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela